Vybíráme keramické pero

Keramické pero neboli roller kombinuje výhody plnicího a kuličkového pera. Jak již z názvu vyplývá, jedním z použitých materiálů je keramika, ze které je vyrobena kulička o průměru 0,5 nebo 0,7 mm, obdobně jako v kuličkovém peru.

Výhody keramického pera

Díky tomu, že pro účinný tah stačí tento typ pera na papír pouze přiložit, je vhodné i pro ty nejmenší, kteří se psaním začínají. Hlavními benefity, které  skýtá keramické pero, jsou výsledný efekt (podobný plnícímu peru) a jednoduchost používání (podobný kuličkovému peru). Další výhody keramických per jsou následující:

  • zatímco gelové, resp. pastové inkousty (typická pro kuličková pera) obsahují pigmenty, které po čase sedimentují, což může zamezit rovnoměrnému uvolňování inkoustu – tento problém většinou objevuje pouze u delší dobu nepoužívaných kuličkových per, inkoust keramických per funguje na bázi vody, a tak je výsledek homogenní, konzistentní a uvolňování kvalitní náplně je vždy rovnoměrné
  • při psaní keramickým perem se nevytváří žádné mezery, což také zajišťuje inkoustová náplň na bázi vody
  • pro kvalitní tah nemusíte vyvinout téměř žádný tlak, konečný komfort psaní je tak dokonalý
  • výsledný efekt je čistý, jasný a stejnorodý

 

Nevýhody keramických per

Přestože u keramického pera převažují výhody, pro úplnost jsme pro vás připravili i seznam rizik, resp. nevýhod tohoto typu pera:

  • inkoust v porovnání s kuličkovým perem pomaleji zasychá, proto hrozí rozmazání (inkoust na bázi oleje – pastové a gelové náplně kuličkových per schnou rychleji)
  • vzhledem k nižší viskozitě (hustotě) náplní při psaní na tenký papír hrozí prosáknutí inkoustu
  • náplně v praxi vydrží kratší čas (oproti kuličkovému peru)
  • keramická pera obsahují víčka či jiný mechanismus, který zabraňuje vysychání náplně

 

Je pro vás keramické pero vhodné?

Říkáte si, že je keramické pero to pravé pro vás? Vyberte si z naší široké nabídky. Mezi naše bestsellery patří značky Waterman, Parker a Faber Castell. Pokud stále váháte, mohl by vám pomoci článek o všech typech značkových per.